تردز چیست و چه تفاوتی با اینستاگرام و توییتر دارد؟

شبکه اجتماعی تردز اخیراً توسط متا به عنوان یک پلتفرم رسانه اجتماعی معرفی شده و خود را به عنوان یک جایگزین بالقوه برای توییتر مطرح کرده است. این پلتفرم به جای اینکه مانند سایر رقبای توییتر از پایه شروع به کار کند، از پایگاه کاربری موجود 2.35 میلیاردی اینستاگرام استفاده می‌کند.

این برنامه تجربه میکروبلاگینگ مشابه توییتر ارائه می‌کند و نشان می‌دهد کمپانی متا پس از مالکیت پر سر و صدای ایلان ماسک و تغییرات نامطلوب توییتر در پی آن، آماده شده است که مستقیماً این پلتفرم را به چالش بکشد.

در واقع می‌توان تردز را به‌عنوان نسخه‌ای مبتنی بر متن از برنامه اینستاگرام در نظر گرفت که به گفته متا «فضای جدید و جداگانه‌ای برای به‌روزرسانی‌های بلادرنگ و مکالمات عمومی» فراهم می‌کند.

تردز شباهت‌های بسیاری با شبکه محبوب پرنده آبی توییتر دارد اما تفاوت‌های قابل توجهی نیز وجود دارد که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند. در ادامه مطلب تفاوت‌های اصلی بین تردز، اینستاگرام و توییتر را بررسی می‌کنیم.

محدودیت کاراکترها

یکی از تفاوت‌های کلیدی بین این دو پلتفرم در محدودیت‌های‌ آنها نهفته است. تردز اینستاگرام محدودیت 500 کاراکتر در هر پست را اعمال می‌کند. توییتر قبلا محدودیت 280 کاراکتر را داشت که با اشتراک پولی قابل افزایش بود. حالا سرویس آبی توییتر به کاربران اجازه می‌دهد تا حداکثر 25000 کاراکتر بنویسند. در مجموع، زمانی که صحبت از محتوای طولانی‌تر به میان می‌آید، برتری با توییتر است.

مدت زمان ویدیو

در زمینه اشتراک‌گذاری ویدیو، تردز اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد تا حداکثر 5 دقیقه محتوا ارسال کنند. این زمان برای توییتر فقط 2 دقیقه و 20 ثانیه است. با این حال، کاربران دارای تیک آبی توییتر، از امتیاز آپلود ویدیوهای تا 60 دقیقه برخوردار هستند. این موضوع باعث می‌شود تا تردز برای کسانی که بدون خرید سرویس خاصی به دنبال اشتراک‌گذاری ویدیوهای طولانی‌تر هستند مناسب‌تر باشد. البته توییتر به طیف وسیع‌تری از اولویت‌ها پاسخ می‌دهد.

لایک‌ها

یکی دیگر از تمایزهای قابل توجه، چگونگی مدیریت لایک‌ها در هر پلتفرم است. تردز به کاربران اجازه می‌دهد تا لایک‌های خود را پنهان کنند و از این طریق به افراد کنترل بیشتری بر کاربری رسانه‌های اجتماعی خود می‌دهد.

در مقابل، توییتر این گزینه را ارائه نمی‌دهد و لایک ها همیشه برای عموم قابل مشاهده هستند. از این نظر، به نظر می‌رسد که تردز بهتر از نسخه رایگان توییتر است. با این حال، باید دید که متا، شرکت مادر اینستاگرام، یک سرویس پولی را معرفی خواهد کرد یا خیر؛ و در صورت مثبت بودن پاسخ، چه ویژگی‌های بیشتری را برای حساب‌های تایید شده ارائه می‌دهد؟

ترندها و موضوعات

از نظر تجربه کاربری، توییتر امکان مشاهده ترندها (گرایش‌ها) و کاوش در طیف وسیعی از موضوعات مورد علاقه را ارائه می‌کند و به کاربران دید وسیع‌تری از آنچه در پلتفرم اتفاق می‌افتد ارائه می‌دهد. برعکس، تردز در درجه اول بر محتوای خود کاربران و دیوار آنها تمرکز می‌کند و قرار گرفتن در معرض موضوعات پرطرفدار و در حال ترند شدن را محدود می‌کند. این تفاوت، رویکردهای متضاد این دو پلتفرم را هنگام مرور و کشف محتوا نشان می‌دهد.

ثبت نام و دسترسی

ثبت نام و ایجاد یک حساب کاربری در توییتر نسبتاً ساده است، در حالی که استفاده از تردز به یک حساب کاربری موجود در اینستاگرام نیاز دارد. این جنبه به تردز برتری بیشتری نسبت به اکثر رقبای توییتر می‌دهد زیرا از اینستاگرام برای ایجاد فوری دنبال کننده و پر کردن فید استفاده می‌کند. تردز با استفاده از شبکه اینستاگرام موجود، از نظر برقراری ارتباط و درگیر شدن با محتوا، به کاربران یک شروع عالی ارائه می‌دهد.

فیلتر کردن و پیش نویس‌ها

توییتر به کاربران اجازه می‌دهد فیدهای خود را بر اساس اکانت‌هایی که دنبال می‌کنند فیلتر کنند و از این نظر تجربه‌ای بهتر ارائه می‌دهد. در مقابل، تردز از این جنبه محدودتر است. علاوه بر این، کاربران توییتر مزیت ذخیره کردن (درافت) پیش‌نویس‌ها را دارند. این ویزگی برای کسانی که می‌خواهند پست‌های خود را قبل از اشتراک‌گذاری اصلاح کنند راحتی بیشتری به همراه دارد. متأسفانه، تردز در حال حاضر توانایی ذخیره پیش‌نویس‌ها را ندارد. علاوه بر این، کاربران تردز نمی‌توانند لایک‌های سایر کاربران را مشاهده کنند و در این زمینه توییتر رویکرد بازتری در پیش گرفته است.

اگرچه ممکن است تردز و توییتر از نظر بصری مشابه به نظر برسند، تفاوت‌های قابل توجهی وجود دارد که آنها را از هم متمایز می‌کند. از محدودیت‌های کاراکتر و مدت‌زمان ویدیو گرفته تا مدیریت لایک‌ها و کشف محتوا، هر پلتفرم یک تجربه کاربری متمایز ارائه می‌دهد. علاوه بر این، ادغام تردز با اینستاگرام به آن مزیتی نسبت به اکثر رقبای توییتر می‌دهد، زیرا از یک شبکه موجود، برای ایجاد فوری دنبال کننده و پر کردن فید استفاده می‌کند.

در نهایت، انتخاب بین پلتفرم متا و برنامه ایلان ماسک به ترجیحات فردی و ویژگی‌های خاصی بستگی دارد که با نیازهای رسانه‌های اجتماعی کاربران مرتبط است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH