مروری بر اخبار جنجالی هفته: از قبض برق جنجالی مزرعه بیت کوین تا بازجویی از وزیر ارتباطات

با رسیدن به روز پایانی هفته، قصد داریم تا مروری بر اخبار مهم، جنجالی و پربازدید داخلی طی هفته گذشته داشته باشیم. در هفته گذشته اخبار مربوط به دادگاهی شدن وزیر ارتباطات، قبض 40 میلیاردی مزرعه استخراج بیت کوین و کد دستوری برای مسدودسازی مصرف اینترنت آزاد دیگر جزو پر بازدیدترین اخبار بودند.

در ادامه اخبار پربازدید و جنجالی هفته را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی هر یک، می‌توانید متن کامل خبر را بخوانید:

قبض برق 40 میلیاردی برای مزرعه استخراج ارز دیجیتال چینی‌ها در رفسنجان!

در انتهای هفته گذشته بود که خبر توقف فعالیت مزرعه استخراج ارز دیجیتال در رفسنجان منتشر شد، طبق این خبر پس از خاموشی‌های اخیر چندین شهر بزرگ ایران مانند تهران و مشکلات پیش آمده برای تامین انرژی برق شهری، با دستور مدیرعامل توزیع برق استان کرمان، فعالیت مزرعه ماینینگ رفسنجان که با سرمایه‌گذاری چینی‌ها و همکاری شرکت ایرانی توسعه سرمایه‌گذاری ایران و چین به استخراج ارز دیجیتال به ویژه بیت‌کوین فعال بود، متوقف شد.


جهرمی به دلیل عدم اجرای حکم فیلترینگ اینستاگرام، دادگاهی شد!

به گزارش خبرگزاری برنا، با اعلام جرم دادستان کل کشور و شکایت صدا و سیما، آذری جهرمی وزیر ارتباطات، به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد. طبق این حکم، دادستان کل کشور وزیر ارتباطات را به دلیل استنکاف از اجرای اوامر قضایی در مورد فیلتر کردن اینستاگرام، ممانعت از اجرای ابلاغ رئیس مرکز ملی فضای مجازی برای کاهش پهنای باند بین‌الملل و محدودسازی پیام‌رسان‌های خارجی و عدم اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی از جمله مصوبه سال ۹۱ شورا در مورد انسداد فیلترشکن‌ها و VPNها، مجرم شناخته و جهرمی برای ارائه توضیحات باید در دادسرا حاضر شود.


وزارت ارتباطات مکلف به ارائه اینترنت رایگان و تبلت برای دانش آموزان محروم

احمد حسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اعلام کرد که در جلسه روز دوشنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصوب شد که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف به تامین تبلت مورد نیاز برای دانش آموزان محروم شد. فلاحی در مورد جلسه روز گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در این جلسه طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان مناطق محروم و همچنین تامین تبلت برای دانش آموزان محروم از تجهیزات آموزشی مورد بررسی قرار گرفت.


آذری جهرمی بعد از بازجویی با قرار وثیقه آزاد شد

روز گذشته در خبری اعلام شد که محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به جرایم مختلف مانند عدم اجرای فیلترینگ اینستاگرام و شکایات افراد حقیقی و حقوقی از وی به دادسرا احضار شده است. شب گذشته خبر تکمیلی در مورد وضعیت جهرمی توسط سید جمال هادیان، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات منتشر شد.


مدیر عامل شرکت توانیر: روزانه به 100 هزار مگاوات برق نیاز داریم / 45 هزار دستگاه ماینر غیر مجاز جمع‌آوری شد

محمد حسن متولی زاده، مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) در جلسه ستاد مدیریت سوخت نیروگاه‌ها، صنایع و مدیریت مصرف انرژی که به صورت آنلاین برگزار شد از اجرای برنامه سراسری تعدیل روشنایی و اصلاح انشعاب و رمز ارزها و جمع آوری ۴۵ هزار دستگاه ماینر غیر مجاز خبر داد.


با این کد دستوری مصرف اینترنت آزاد گوشی خودتان را مدیریت کنید

با توجه به استفاده روز افزون از اینترنت همراه و افزایش چشمگیر استفاده از اینترنت برای کلاس‌های آنلاین، ارتباط تصویری و مدیریت کسب و کارهای اینترنتی، اتمام بسته اینترنت و استفاده از اینترنت آزاد نیز در این روزها متداول شده است. در شرایط مختلفی ممکن است متوجه پایان حجم یا زمان بسته اینترنت خود نشوید، در این حالت بدون آنکه متوجه شوید برای انجام کارهای خود از اینترنت با نرخ آزاد استفاده خواهید کرد.


نام نویسی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری 1400 به صورت آنلاین صورت می‌گیرد

با اعلام سید اسماعیل موسوی، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور، نام نویسی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان و شورای اسلامی شهر و روستاها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. موسوی در همین زمینه گفت: بر اساس توافقی که میان شورای نگهبان، هیات نظارت مجلس شورای اسلامی و ستاد انتخابات کشور بر قرار شد، ثبت نام تمام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، شورای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

1 در مورد “مروری بر اخبار جنجالی هفته: از قبض برق جنجالی مزرعه بیت کوین تا بازجویی از وزیر ارتباطات”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH